Please Keep In touch

Please subscribe to our Announcement list. This is critical to organizing our movement and communicating with you.

Click Here to subscribe

And click here if you want to unsubscribe

Friday, 23 August 2013

Steve Ballmer Announces Retirement

Steve Ballmer announced he is retiring in the next 12 months.

http://on.wsj.com/178A07C

Respectfully,

Cody Skidmore

Tuesday, 13 August 2013

Dutch Blog from 'ZoWieZo' against the decision of Microsoft Retires TechNet subscriptions:



18 jaar van mijn leven, tijd, geld en moeite gegeven aan één bedrijf, en nu laten ze mij als een  blok vallen:


MICRO$OFT RETIRES
"TECHNET SUBSCRIPTIONS"


  
     Ja zo ga ik ze noemen: M$ want dat is waar ze voor staan. 18 geleden belande ik in de IT/ICT, want direct uitzicht op een baan, in de situatie die ik toen had - had ik niet direct. Ik begon eerst voor mijzelf, 6 jaar lang in de "entertainment industrie" en de "horeca", op zich niets mis mee, maar de prijzen veranderden drastisch in 1991-1995 voor de huur van artiesten, licht, geluid, apparatuur en decor. Raakte persoonlijk failliet / zodoende in de WW en Schuld Sanering, verkocht mijn huis, en besteed de overwaarde van die verkoop in mijn nieuwe opleiding: Unix System-V, System Administrator I + II.
    Na het behalen van mijn diploma's werd al snel duidelijk dat de kleine firma's Windows For Workgroups 3.11 draaide en de grotere firma's Windows NT 3.51, Unix systemen waren er haast niet, en als ze er waren, waren ze heel moeilijk te vinden. Dus ik telde mijn sommetje op: Vraag = Aanbod, en besloot mij direct te gaan Certificeren voor het bedrijf dat het Windows product op de markt zette: Micro$oft (M$ in het kort). Ik heb mijn opleidingen zelf moeten betalen via Studie afbetaling regelingen, op zich niet verkeerd zo'n regeling - het mes snijd dan aan 2 kanten.
Eerst MCP, MCSA, daarna MCSE, en direct daarop; MCSE+I, die I staat voor Internet, en vertegenwoordigd de toenmalige Internet producten: Internet Explorer, MS Proxy Server(tegenwoordig ISA), IIS Server, en Exchange Mail Server - dit omdat ik vanuit UNIX als Internet Specialist was gecertificeerd, ik kon immers alles met HTML/Java/VB/PHP/Perl en alle gerelateerde talen en scripts.
1996 ging ik voor MCSE NT4.0, Dec-1999 voor MCSE 2000, en omstreeks 2004 MCSA 2003, nu is 2008 deze zomer juist verlopen, en ik was letterlijk bezig met alle 2008/2008-R2 certificeringen, want ik moest me eigenlijk richten op Windows 2012 Server.

      Ik heb nu 18 jaar van mijn leven besteed aan een bedrijf, waaruit nu blijkt dat ik ze gewoonweg niet vertrouwen kan. Juist Microsoft Corp.  / het bedrijf waar ik in 1999 / 2000 / 2001 voor heb gewerkt, waar voor ik letterlijk iedereen heb verteld, hoe geweldig hun Windows product wel niet is, en alle aanverwante producten zoals het beste relationele database: SQL Server, de beste Collaboration Mail Server: Exchange, en dan nog niet te spreken over hun CMS/DMS GroupWare Server over Web: SharePoint Server, of hun Admin tools, die 'niets kosten' als je een Enterprise License Agreement afsloot, en dat deden al mijn klanten, ik  verkocht het Microsoft product, en dat deed ik goed, maar ondertussen kreeg ik geen extra geld. Ik werkte gratis en voor niks, voor Microsoft Corp./BV.

     Ik certificeerde mijzelf, op kosten van mijn Eigen portemonnee! Ik kocht een TechNet Subscription Licentie Pack om zodoende te kunnen ontwikkelen, oefenen, trainen, leren, implementeren, door te doen, en te doen, en weer, en weer - Want dat kon met TechNet, geen beperkingen, gewoon gaan met die banaan.

    Ik ben één van de vele TechNet Subscribers die in Micro$oft gecertificeerd is, en in Micro$oft geloofde, ik ben 1 van de grote groep, die bestaat uit meer dan 10.000 mensen - die net zo als ik, vanaf 15 jaar TechNet Subscriptions hebben besteed, betaald en daar boven op zich hebben gecertificeerd voor alle Micro$oft producten, en daar weer boven op, geheel belangen loos en gratis, verkoop-werkzaamheden hebben verricht om Micro$oft maar groter te laten worden...  

Minimaal 10.000 Fans -
die in dienst staan van jou product -
in 1 keer in de afgrond laten vallen...

      Wat gaat er dan door die koppen van die fans - heen?
Zouden zij trouw aan Micr$oft blijven?

     Zouden zij meer geld spenderen, op het moment dat de economie slecht gaat, zouden zij langer achter een bedrijf zich verschuilen en weer hun portemonnee opentrekken om vervolgens tijd te besteden om wederom gecertificeerd te worden - voor een product van een bedrijf, die hun zo juist als een baksteen heeft laten vallen?

 
    Ik heb zo mijn twijfels, zeker als je nu ook nog eens ziet, dat de grootste Share Holders (geld investeerders, waarbij miljoenen US dollars gemoeid gaan) van Microsoft erg veel kritiek hebben van de uitrol van: Windows 8, Office 2013, Office 365, Azure Cloud oplossingen, X-Box1 Game console, en hun nieuwe hardware parade paardje, die volledig mislukt is: Windows RT met de Surface ARM Tablet.  Wat een flop was dat zeg!

     Deze grootste Share Holders balen, want de omzet ging omlaag, en vanuit de grote money-pot mest er dit jaar 900 miljoen bijgelegd worden, en wie zou die 900 miljoen betalen denk je? Precies, de waarde wordt terug verhaald op de waarde van de Shares, dus die waarde gaat opeens omlaag.
  

     De vraag is, gaat Micro$oft zijn huidige plannen doorzetten? Wat als dat gebeurd, zal +/- 65% van alle TechNet Subscribers, Microsoft op eens als een baksteen laten vallen - net zo als Micro$oft dat bij hun heeft gedaan. 

Gaat Microsoft zijn voorgangers achterna?
Novell? SCO? Corel? Solaris?

Ze zijn in ieder geval hard op weg!

 
is ondertekend,

Wednesday, 7 August 2013

Rebuttal to Toddy Mladenov's article on sys-con.com


The following is a rebuttal to Toddy Mladenov's article from SYS-CON MEDIA.


Toddy Mladenov, I wanted to make a few points about your article.

Free Evalutaions

Free has a nice ring to it; however, you failed to mention the software is only free for 30 to 180 days. Labs are set up with one or more servers and layers of software. Configure everything is time-consuming. Testing is often prolonged, over lapping, and intermittent. Forcing IT professionals to tear down and completely rebuild such testing environments every 180 days add substantial, unnecessary work. Furthermore, the list of free evaluations doesn’t include any previous products such as Windows 7. For that matter, only Windows 8 Enterprise is available. This may seem like a small point except companies are slow to adopt new products. Many only recently migrated to Windows 7.


Pricing

As you point out, prices continue to drop. Windows 8 is certainly more affordable than Windows 7. This probably has more to do with luring reluctant customers to Windows 8. If Windows 8 was wildly popular, I doubt it would have the same price.

MSDN

Yes, TechNet subscribers can switch to MSDN. However, your statement that MSDN costs a few hundred dollars more annually is patently false. The subscription you referred to for $349 is TechNet Pro. The closest MSDN match is “Visual Studio Premium with MSDN” for $6,119. A $5,770 difference is hardly a few hundred dollars more a year. The subscription contains expensive developer tools IT professionals don’t need. I doubt they will ever claim to be developers either.


Installations And Azure

Yes, cloud services are convenient. Remember, this is about testing. Suggesting that evaluating software for a single day is sufficient draws a stark contrast between your opinion and reality.

Additionally, saying Azure costs a few bucks is disputable. The services required to perform lab testing in the cloud is certainly more than a few bucks a day. It is difficult to know how much because the fee schedule for Azure is so complex, we cannot adequately project cost.

The Problem with IT Pros

You suggested the real problem was IT pros themselves. If our roles were reversed, you would find this offensive. The world is changing as it always will, but predicting the future of IT is a fool’s errand. For proof look no further Microsoft’s projections for Window 8 and Windows Surface. Juxtapose them with Microsoft’s recent $900 million write down and its $34 billion stock sell-off (the largest in 13 years).

You allude to Microsoft knowing what’s best for us. Under the circumstances, Microsoft is hardly in a position to give us advice. From our perspective, switching to Azure is better for Microsoft not necessarily us. I’d like to remind you, companies and their IT staffs are Microsoft’s customers. You seem to have inverted the relationship. IT professionals focus on non-cloud solutions because their customers demand it. The facts don’t support your assertion that the traditional role of IT is near its end.

The public should read up on this subject and draw its own conclusions. Read comments left by nearly 9,000 IT professionals on the petition and elsewhere on the Internet. The following links will help.

Internet Discussions: http://bit.ly/15lmkGx
Petition Comments: http://chn.ge/16uLiRA
Our Blog: http://SaveTechNet.com

Respectfully,

Cody Skidmore

Monday, 5 August 2013

As LinkedIn is becoming a very huge and good reliable business source to get in contact with others and equals, some of us decided to build some groups and pages at LinkedIn, starting with the Australian/New Zealand region, while these countries does not have its holydays now.


Here is Michael Siddall's group: SafeTechNet.
Read what he doing, this guy is very interesting...


Friday, 2 August 2013

Apparently Microsoft Had Enough Over In The TechNet Forum

Today, moderators on the TechNet Website Feedback locked a user intitiated thread where TechNet fans were asking for answers about the closing of TechNet. It looks like that channel of communication is closing!

Respectfully,

Cody Skidmore

Article in the Puget Sound Business Journal


Emily Parkhurst of Puget Sound Business Journal in Seattle Washington published an article about our plight to keep TechNet open. We should see more coverage in the coming weeks.

Respectfully,

Cody Skidmore